Cele zajęć dla nauczyciela. Uczeń:

  • rozróżnia części mowy i części zdania,
  • rozumie, dlaczego ważna jest umiejętność budowania zdań bogatych w informacje,
  • rozpoznaje w zdaniu przydawki wyrażone różnymi częściami mowy,
  • określa rolę i  cechy przydawki jako określenia rzeczownika,
  • buduje zdania bogate w informacje.

Cel główny (ogólny):

Rozwijanie zainteresowania uczniów „małą Ojczyzną ” z uwzględnieniem tradycji historyczno-kulturowej.

Cele zajęć dla nauczyciela. Uczeń:

  • wskazuje wartościowe formy spędzania czasu wolnego,
  • nazywa odczucia, jakie budzi w nim dzieło,
  • utrwala cechy fraszki jako gatunku literackiego,
  • określa temat utworu,
  • wskazuje i charakteryzuje bohaterów tekstu,
  • rozpoznaje komizm sytuacji przedstawionej w wierszu,
  • rozpoznaje i nazywa wartości wpisane w teksty kultury.

Czytanie i słuchanie. Uczeń:

  • sprawnie czyta teksty głośno i cicho,
  • określa temat i główną myśl tekstu;
  • identyfikuje nadawcę i odbiorcę wypowiedzi, w tym: narratora,
  • odróżnia w tekście informacje ważne od informacji drugorzędnych,
  • wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio,
  • rozumie dosłowne i przenośne znaczenie wyrazów w wypowiedzi,
  • wyciąga wnioski wynikające z przesłanek zawartych w tekście.

Cele zajęć dla nauczyciela. Uczeń:

  • wymienia sytuacje życiowe, w których ludzie piszą ogłoszenia,
  • wskazuje miejsca zamieszczania / umieszczania ogłoszeń,
  • na podstawie tekstów wzorów formułuje kryteria oceny ogłoszenia,
  • redaguje ogłoszenie,
  • ocenia swoje umiejętności w zakresie pisania tekstu ogłoszenia,
  • jest skoncentrowany na wykonywaniu  zadań i zaangażowany w pracę na lekcji.

Cele zajęć dla nauczyciela. Uczeń:

  • wymienia budynki w mieście,
  • zna przyimki miejsca,
  • potrafi zastosować przedimki w zdaniu,
  • buduje zdania określające położenie budynków względem siebie,
  • ocenia swoje umiejętności w zakresie opisywania położenie budynków względem siebie,
  • jest skoncentrowany na wykonywaniu zadań i zaangażowany w pracę na lekcji.

Cele zajęć dla nauczyciela. Uczeń :

  • układa zdrowy zestaw potraw,
  • wie, że odżywianie odgrywa ważną rolę w życiu,
  • zna piramidę pokarmową i zasady zdrowego odżywiania,
  • jest skoncentrowany na wykonywaniu zadań i zaangażowany w pracę na zajęciach.

Cele lekcji dla nauczyciela

Uczeń:

• potrafi podać cechy charakterystyczne dla pory roku -wiosny,
• wiedzą na jakie pytania odpowiada przymiotnik,
• umie dobierać przymiotniki do rzeczowników,
• potrafi śpiewać piosenkę,
• potrafi uważnie słuchać i odpowiadać na pytania dotyczące treści wiersza,
• potrafi pracować w skupieniu.

Cele lekcji: Uczeń:

  • - omawia problematykę i budowę przeczytanego utworu poprzez:
  • *określenie podmiotu lirycznego i adresata
  • * porównanie opisu domu i uczuć ojca za życia i po śmierci Urszulki
  • * nazwanie środków poetyckich i rodzaju wiersza
  • - wyjaśnia pojęcie antytezy i wskazuje jej przykład
  • - wyjaśnia związek frazeologiczny: żywe srebro.

Cele lekcji. Uczeń:

  • odtwarza najważniejsze informacje na temat bohaterów
  • wyjaśnia powody ich postępowania
  • bierze udział w dyskusji na temat oceny postawy pana i pani.

Strony