Chciałabym wyraźnie zaznaczyć, że zasady oceniania kształtującego to nie jest nowość czy innowacja. Te zasady tkwią u podstaw dobrego nauczania i każdy nauczyciel się z nimi wewnętrznie zgadza, choć czasami narzeka, że ich stosowanie jest praco- i czasochłonne.

Ze wstępu

 „Uczeń chce mieć szczęśliwego nauczyciela” – do takiego wniosku doszli sami nauczyciele podczas niedawnej konferencji, w której brałam udział. To mogłoby być motto tej książki. Bardzo zależy mi na tym, aby szkoła była lepszym miejscem zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Mam nadzieję, że propozycje oceniania kształtującego, które tu pokazuję, zaowocują większą przyjemnością i radością nauczycieli z nauczania. Wypróbowywanie różnych metod, obserwacja, jak one działają na uczenie się uczniów i w końcu świadome poszerzanie swojego warsztatu dydaktycznego powodują, że praca nauczyciela jest ciekawsza i bardziej satysfakcjonująca. Bycie nauczycielem staje się pasjonującą przygodą, a nie tylko wykonywaniem zawodu. Tego życzę wszystkim nauczycielom i uczniom.

Od Autorki

wydanie I

Format B5

ISBN 9788365457684

Data wydania 2018 

Seria: Biblioteka Akademii SUS

Poradnik można kupić w księgarni internetowej Civitas